close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לכתוב תוכנית עסקית במסגרת תהליך ייעוץ עסקי?

מערכת שורשכד סיוון, תשעח07/06/2018

תוכנית עסקית מפורטת ומדויקת היא ליבת תהליך ייעוץ עסקי ואחד המפתחות החשובים למקסום סיכויי ההצלחה של העסק, איך נכון לכתוב אותה?

תגיות:
תוכנית עסקית מפורטת ומדויקת היא ליבת תהליך ייעוץ עסקי ואחד המפתחות החשובים למקסום סיכויי ההצלחה של העסק. הדבר נכון הן לעסקים בראשית דרכם והן לעסקים ותיקים, הן לעסקים גדולים והן לקטנים, הן לאלה המדשדשים והן לאלה שנמצאים בתנופת צמיחה (שהרי תמיד ניתן להשתפר עוד), הן לאלה שפועלים בענפים מסורתיים והן לאלה שפועלים בענפים חדשניים, ובקיצור אין עסק שלא יוצא נשכר מהכנת תוכנית עסקית איכותית.

מטרת התוכנית העסקית
מטרתו של תהליך ייעוץ עסקי היא להבטיח התנהלות אופטימלית של העסק כך שיוכל לממש את מטרותיו תוך כדי שהוא פועל בהתאם לערכים החשובים לו ובאופן היעיל ביותר. בהתאם זוהי גם המטרה של כתיבת תוכנית עסקית בעזרת יועץ עסקי מנוסה. הדימוי המקובל של תוכנית עסקית הוא למפה, אם תרצו מפת אוצר, וכדי לשרטט מפה זו שמובילה להצלחה אמיתית, המפתח הוא לשאול את השאלות הנכונות ולא להתפשר על תשובות שהן פחות ממלאות לגמרי ומדויקות לחלוטין. תשובות אמת לשאלות קריטיות מספקות את כל האינפורמציה הנדרשת לשם כתיבתה של תוכנית עסקית מצוינת.

מה כוללת תוכנית עסקית?
המרכיבים העיקריים של תוכנית עסקית אשר נכתבת במסגרת תהליך ייעוץ עסקי הם:
* פירוט לגבי המוצרים והשירותים שמספק העסק – ובפרט מהו הצורך שכל שירות או מוצר מספקים לו מענה, האם ישנם מוצרים דומים בשוק ואם כן מהם יתרונות המוצר של העסק ומהם חסרונותיו. על בסיס זה מאפיין יועץ עסקי מנוסה את קהל היעד של העסק.
* פירוט לגבי השוק הרלוונטי - יועץ עסקי מנוסה יבחן בקפידה את השוק אליו רוצה להיכנס העסק החדש, או כבר פועל עסק קיים. נבחנים המתחרים העיקריים והאחרים של העסק, נבדקת ההתאמה של הקונים בשוק זה לקהל היעד של העסק, נסקרות מגמות רוחב ואורך בשוק, וכן נלקחות בחשבון תמורות עתידיות בשוק (מבחינת רגולציה, טכנולוגיה, ביקוש, היצע ועוד).
* הכנסות / הוצאות – התוכנית העסקית מנתחת את הוצאות העסק, הן אלה הקבועות והן אלה המשתנות, מציבה יעדים לגבי הרווחיות ומתמחרת את המוצרים והשירותים כדי להגיע להכנסות שעומדות ביעדים הנ"ל.
* שיווק – עוד מרכיב מהותי של כל תוכנית עסקית. השיווק כולל את מיתוג העסק, מבוסס על הגדרת קהל היעד ועל היתרונות של העסק ביחס למתחריו (כמו גם נקודות התורפה שלו) ומפרט את ערוצי השיווק האופטימליים ואת הפעולות הנכונות בכל ערוץ שכזה.
* תוכנית פיננסית – על-מנת להוציא לפועל את כל התוכניות נדרש תכנון פיננסי מפורט ומדויק, וגם הוא מופיע בתוכנית העסקית.

מה עוד מציע ייעוץ עסקי?
תוכנית עסקית איכותית היא כאמור הליבה של תהליך ייעוץ עסקי. באופן טבעי מבוצעות פעולות נוספות במסגרת תהליך זה, ובפרט ננקטים צעדים ליישומה של התוכנית העסקית. מרכיב נוסף של הייעוץ העסקי הוא בקרה על מימוש התוכנית והשבחתה במידת הצורך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה